HTML

agci

Friss topikok

  • agci: hohoho!!! csak ne olyan sietősen!!!! mit jelent az, h elapadt? magától? (2009.10.12. 23:22) így van?
  • agci: @Simon Gábor: szia! igen, BGF turizmus, remélem tetszeni fog:) köszi szépen! (2009.07.24. 16:19) Best ever
  • agci: megadjam az én jelszómat meg felhasználónevemet?? illetve nem tudom a jelszavam, elmentette a lapt... (2009.07.09. 10:17) életünk képe:D
  • agci: gratulálok KSZ-nek!!! ügyi a gyerek:) és ezer kösz a képekért, gyönyörűek, az egész femili!!!:):) ... (2009.07.06. 11:42) Zoltán Erika és a Balatoni nyár Münchenben
  • agci: elmondanám h lebasztalak volna, ha lett vna netem....és szégyelld magad, nem helyén való! Réka akk... (2009.06.22. 00:50) viva Deutschland (...vagy mi a péló*)

Linkblog

Szabadság:D

agci 2008.11.04. 20:40

Sziasztok!

Jól telik eddig a szabad hetem, csak olyan pikk-pakk el fog menni, hogy nem igaz. A gyerekek vasárnap este utaztak el kutyástul (:D:D:D), Ágikának még arra sincsen gondja:P Csak Heikével vagyunk ketten, aki ma reggel meghúzta az ujját, most sínben van, elszakadt egy ín:S 5 hétig rajta marad, síelni se mennek emiatt. Szegényke, halálra dolgozza magát és akkor ilyen hülyeségekkel kell foglalkoznia...

Az Au-pair tali mint már említettem jóra sikeredett, bár engem eléggé zavart, hogy összeültek a nemzetek és aztán onnantól senki mással nem is beszéltek... Én is a magyarok mellett ültem, de a velem szemben ülökkel is rögtön beszélgetni kezdtem. Szerintem ennek pont az a lényege, hogy minél több embert megismerj, és nem az, hogy a saját nyelveden beszélgethess. De hát mindegy. Az ukránok pl atom unszimpatikusak voltak, a mellettem ülő csaj kb rám se nézett. Én hál'Isten megtaláltam az embereimet, csak ez a fontos. Másnap délelőtt Jonatannal (Guatemalából) és Lenával (Oroszo.) elmentdük a Deutsches Museumba, ahol a legizgalmasabb szerintem a planetárium volt, viszonylag sokat is értettem belőle:P(ezen a hétvégén többet beszéltem németül, mint a 3 hét alatt összesen). A planetárium a 6. emelten volt, az erkélyről gyönyörű volt a kilátás:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

itt Lena és Jonatan:

 

 

Lena 21 éves, atomenergiát tanult és már diplomás(!), ami szerintem durva, de elmondta, hogy Oroszországban más az iskolarendszer, az egyetemet 16-17 évesen kezdte. De azért szar volt na, amikor rákérdezett hogy és ti? és se Jonatan se én nem állunk még a diploma közelében sem:P Jonatan egyébként 19, ő itt is akar maradni Németországban egyetemistaként, aztán utána tervezi, hogy hazamegy. De a német állam nem ám olyan jó fej a nem EU tagállamból érkezettekkel szemben! Nem elég, hogy fizetős az egyetem, félévenként 100-500 euroig terjedő tandíj van-nyilván szaktól függ, hogy mennyi(de lemerném fogadni, hogy a pszicho itt is az 500 felé közelít)- de aki nem EU tagországból jön, annak 8000 (!!!!!) euronak kell lennie a számláján, különben el sem kezdheti az egyetemet. Ami szerintem totál unfair, miután nem hiszem hogy a közép-kelet és kelet-európai friss csóró kis EU tagállamok annyival jobb helyzetben lennének, mint egyéb országok, akik nem tagjai az EUnak, vegyük pl Norvégiát. De hát mindegy, végülis az EU azért is hívatott látrejönni, hogy megkönnyítse a tagállamai közötti ide-oda mászkálást, ez a törvény és kész. Egyébként én is utánajárok majd, hogy itt hogy nézne ki, ha idejárnék, de átlagban mindenki azt mondja, hogy ha dolgozol a suli mellett, simán ki tudod fizetni a tandíjat. De nyilván úgy nem ugrom bele, hogy na szülők akkor csengessétek a pénzt, csak akkor vállalnám be, ha anyagilag biztonságos, ösztöndíjjal pl vagy ilyesmi. Mindenesetre mindenképpen megkérdezem, hiszen ha már itt vagyok hülyeség lenne nem utánajárni, főleg mert hihetetlen ez a város, és itt egyetemistának lenni, azt hiszem összehasonlíthatatlan egy Szekszárddal:P (vagy ahogy az okos magyar írja: szexárd)

Szóval vasárnap 3an voltunk, a múzeum után keresztül mentünk az Englischer Garten-en, ami hatalmas( a net szerint nagyobb mint a Central Park) és gyönyörű. Az Isar (Izácska:D) mentén fekszik, tele hidakkal és szebbnél szebb műemlékekkel, szobrokkal, és itt található München egyik nevezetessége is, a Friedsengel (Béke Angyala, ha annyira le akarjuk fordítani-mondjuk:D)

 

 

itt pedig az Isar (kár hogy a képen ilyen szürkés, élőben gyönyörű)

 

Amúgy az Englischer Gartenről nekem rögtön szerelmespárok jutnak eszembe, nagyon romantikus egy hely:)

Tegnap szabadságom első napját puzzlezéssel töltöttem rögtön:D Ma pedig felhívott Jonatan, hogy az ő kölykei is elutaztak az Omahoz, nincs-e kedvem találkozni. Úgyhogy egész délután mászkáltunk, kávéztunk meg beszélgettünk, jó volt nagyon. Hihetetlen értelmes ember, az a fajta, aki kurvára széleslátókörű, mindenhez hozzá tud szólni és a saját életkorához képest elég tapasztalt, sok mindent megélt és látott már. De ő csak erre azt mondja, hogy ahonnan ő jön, ott meg kellett tanulnia a "túlélést", és csak ezért ilyen, amilyen. Van egyébként egy Zsombor nevű magyar ismerőse is itt:) (de vagy 4 percig tartott, mire elmagyarázta, kis is az a Dzsámbo:D)

És mivel megígértem magamnak is-nektek is, hogy ha mégegyszer Sigi bácsi felé mászkálok, lefényképeztetem magam, tessék:

  

sok puszi mindenkinek és szép hetet kívánok Nektek is!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://agci.blog.hu/api/trackback/id/tr33750055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Busz D 2008.11.04. 20:53:56

na de jó:D ez a Jonatan jó csávónak néz ki remélem magasságban is hozzád illő!!
úgy tűnik beindult a spanyol henger Munchenben ahogy mondani szokás:D
További jó életet és partizást, kúltúrálódást kívánok néked aranyapám.
ezer szeretettel
D

agci 2008.11.04. 20:57:00

róla csak annyit, hogy egy fejjel alacsonyabb, és barátnője is van, meg amúgy sem érdekelt mint pasi, csak mint ember:)
kisbarátom neked meg ezer ölelést és csókot haza:D
süti beállítások módosítása