HTML

agci

Friss topikok

  • agci: hohoho!!! csak ne olyan sietősen!!!! mit jelent az, h elapadt? magától? (2009.10.12. 23:22) így van?
  • agci: @Simon Gábor: szia! igen, BGF turizmus, remélem tetszeni fog:) köszi szépen! (2009.07.24. 16:19) Best ever
  • agci: megadjam az én jelszómat meg felhasználónevemet?? illetve nem tudom a jelszavam, elmentette a lapt... (2009.07.09. 10:17) életünk képe:D
  • agci: gratulálok KSZ-nek!!! ügyi a gyerek:) és ezer kösz a képekért, gyönyörűek, az egész femili!!!:):) ... (2009.07.06. 11:42) Zoltán Erika és a Balatoni nyár Münchenben
  • agci: elmondanám h lebasztalak volna, ha lett vna netem....és szégyelld magad, nem helyén való! Réka akk... (2009.06.22. 00:50) viva Deutschland (...vagy mi a péló*)

Linkblog

Die Lange Nacht der Münchner Museen

agci 2008.10.27. 17:13

Sziasztok! Remélem mindenkinek jól telt a 4 napos pihi:) sok sikert a zh-zóknak és sulisoknak, aki pedig még az őszi szünetet élvezi, annak hajrá;)

Köszi Gábor! Tuti nagyon élvezte a kis Bágzika(L)(L)(L):) Alig várom, hogy én is elvihessem már egy kicsit! Anyu te meg ne bújj ki az ígéreted alól:P

Itt minden rendben továbbra is, ma nagyon jó napom van:D Elmentem megírni a sulis tesztet, hogy elkezdhessem majd novemberben a tanfolyamot. Németből 6 szint van, A, B és C és mindegyiken belül 2. Én az eddigi eredményeim alapján  B1 és B2 között voltam, amit megírtam teszet a svájciaknak, azon is B1 lett az eredményem. Szóval minden vágyam az volt hogy elérjem a B2-t, hogy jó nehéz kurzusra mehessek és fejlődhessek sokat. Na már most a teszt 20perces nyelvtan volt, lett volna még egy szövegértés is, de azt már oda sem adták, bekerültem C1-re!!!!:D:D:D Ami elég nehéz lesz, de legalább lesz értelme az egésznek. Efölött már csak a C2 van, amit ha jól tudok már anyanyelvű szintű:P A nő ráadásul emlékezett rám másfél hét után, nagyon rendes volt, még azt is felajánlotta, hogy bekapcsolódjak abba a kurzusba, ami már elindult, de mivel annak már mindjárt vége, és ők már a tanfolyam végén vannak nem láttam értelmét elmenni egyszer, maximum kétszer. Szóval ha összejön a 6 ember(amit nagyon nagyon remélek) akkor november közepétől megyek:)

Szombaton sikerült eljutnom a múzeumok éjszakájára, amit 10. alkalommal rendeztek meg Münchenben. Örültem neki nagyon, hogy sok fiatal is volt, otthon tuti csak az idősebb korosztály menne el egy ilyenre, tisztelet a kivételnek. Először elmentem egy egyiptomi kiállításra, ott rögtön megtaláltam a szobrot, aki arcát adta az egész projekthez(ő volt rajta a plakátokon ill belépőkön)

 utána pedig (hűen magamhoz:P) egy színház- és irodalomkiállításra mentem.

A németek egyik leghíresebb 1. világháború előtti kabarésztárja Karl Valentin, aki nem volt egy szép ember(ajánlom, hogy rákeressetek:D), viszont hatalmas tehetséggel volt megáldva. Kis filmeket is vetítettek, tipikusan az a fajta színész, akit a drága nagymamám fennhangon dícsérne, "bezzeg az én időmben(jelen esetben még előtte) mennyi tehetséges színész volt, nem ám mint a mostaniak":D:D Nem mondom, hogy a mi generációnk kedvence lenne 2008-ban, de a saját idejében tuti térdre borulnánk előtte.

Sajna csak ezt az egy képet csináltam róla, ez egyébként életnagyságban volt egy falra felfestve.

Az irodalmi kiállítást vagy egy órán át keresgéltem, akárhányszor megkérdeztem valakit, rossz irányba indított, pedig végig ott volt a közelben, egy kis utcában eldugva... Majdhogynem csalódtam egyébként benne, az egész nem állt másból csak modernkori írók fényképéből, de azért itt is találtam egy-két képet, ami végülis pozitív színezetet ad az egésznek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Esterházy Péter és Kertész Imre fotóján kívül a falakon rengeteg magyar nevet találtam még:D Hiába, mindenhol ott vagyunk:P

Ezután még egy görög és római kiállítást néztem meg a Glypthotek-ban(ez is egy híres múzeumok a 86 részből álló Pynakothek mellett), plusz az utolsó az "Erős nők" címet viselte, és azt taglalta, hogy az ókori történelemben milyen jelentős szerepük volt a nőknek.

A Glypthotekban felvonultatták a nagy híres görög ill római arcokat, Nerot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Antoniust

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Heraklészt(ugye milyen kis dagadt feje van? kicsit sem hasonlít Kevin Sorbora:P)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zeuszt, Cleopátrát, ésatöbbiéatöbbi viszont Caesart nem találtam meg, helyette viszont egy kukis meztelen kisfiút, aki a libáját fojtogatja:D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Élőben nagyon jól mutatott ez is, egy aktust ábrázol, csak kár, hogy gyakorlatilag mindenük eltűnt már az idők során...

 

Tetszett nagyon az egész, csak iszonyat fárasztó volt egyik helyről a másikra mászkálni, mert a hatalmas múzeumoknak csak egy-két termét nyitották meg, minden kiállítás nagyon rövid volt, ami persze normális is, én is 4 óra alatt 5-öt tudtam megnézni, de a végére már annyira fáradt voltam, hogy hazajöttem előbb.

Vasárnap reggel pedig megismertettek az igazi bajor reggelivel:D A tipikus német fehér kolbászkát ettük a még tipikusabb pereccel(igen érdekes párosítás, de finom volt nagyon), de a legdurvább, hogy reggelire SÖRT ittunk, így szokás:D Először csak néztem, hogy basszus délelőtt 10 óra van, de csak röhögtek, hogy a bajorok így tolják, ne lepődjek meg:P MIndenesetre finom volt a Radler (a citromos sörük, otthon is kapható, de össze sem lehet hasonlítani az eredetivel). Meghívták a barát házaspárt is, így a gyerekek is elvoltak, meg a szülők is beszélgethettek. Egy db-ig maradtam velük én is, de aztán nem hagyták abba a kocsi témát(:D), úgyhogy mikor kimentek megnézni az autót feljöttem:P

A szülők most elutaztak 2-3 napra, addig csak én vagyok a gyerekekkel, a Justin pedig most lesz szerdán 11 éves, úgyhogy addig kell még kerítenem valami ajándékot:D

Csók mindenkinek, kösz a kommenteket/leveleket, vigyázzatok magatokra! Ja és a következőkben még írni fogok a vadonatúj főzőtudományomról:D:D:D


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://agci.blog.hu/api/trackback/id/tr25734830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simon Gábor 2008.10.27. 17:48:45

Szervusz Ági!

Több dolgot szeretnék mondani iletve kérdezni. Szóval elsőzör is kutyasétáltatás. Anyukádat nem bántsd miatta:) Én ajánlottam fel, hogy elviszem a kutyát sétálni. Az elején a szokásos volt, vagyis amint meglátta a pórázt egyből elkezdett ugrálni, aztán a 45 perc futás után nagyon jól viselkedett, egyre okosabb ez a kutya. Látnád a Lakiék németjuhászát, mekkorát nőtt. Látom jól érzed magad továbbra is. Most szüneten vannak a gyerekek és egész nap velük vagy? Hogy ízlett nekik a prósza? Ez érdekel engem a legjobban.
Na mára ennyi, ha valami van írók.
Puszi: Gábor

agci 2008.10.27. 20:00:52

Szia Gábor!

Örülök, hogy a Bágzikának ilyen jó, bárcsak minden héten elmehetne sétálni:):) de köszi szépen, hogy gondját viseled:)
Még nincs szünet, majd csak jövő héten, cask elutaztak a szülők, ezért vagyunk csak hárman. De lehet hogy már holnap meg is jönnek, szóval nem nagy cucc.
A prószát imádták:D Majd leírom még legközelebb, meg hogy miket alkottam:P
puszi

ps: hát Dóri, megtört a varázs. Megelőztek Buszom:P

Busz D 2008.10.28. 12:17:05

észrevettem és ki is vagyok akadva. naggyon felh
áborito. megkorbácsolom magam.

Simon Gábor 2008.10.28. 14:57:15

Nem akartam ünneprontó lenni lányok:) Csak jókor voltam jó helyen:) De következőre figyelek, hogy ne én legyek az első:)

Édibébi 2008.10.29. 18:19:35

Jook a képek, látnám én is élobe! grats a c1-hez:P bár én ezen nem vok meglepve... ja és addigis mig msnre végre feltolod a képed: (LLL)(K) csak azé irok h lásd h szoktalak olvasni!:)csak mer szeretek interaktivan kommunikálni....:D

Busz D 2008.10.31. 12:58:58

Réka vagyok.Olvaslak.Puszi.Szép vagy a képen.


:D

dodkó 2008.11.01. 18:03:18

Szia Ági!!nagyon tetszik a blogod.nagyon jó a fogalmazás, a téma , a képek:)érdekeseket írsz,csak rólad kicsit kevesellem a képeket:)
milla pussz

Rékci 2008.11.03. 13:54:06

Esterházy (érettségitétel) kép nagyon odavág!

:D
süti beállítások módosítása